sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Pahalta tuntuu

Kuten edellisessä postauksessa kerroin, olen nyt vasta saanut ohjeen, miten pitäisi kävellä. Nyt olen siis harjoitellut uudenlaista kävelyä: joka askeleella ensin pakaran pinnistys ja sitten vasta askel.

Nyt tuntuu pahalta. Olen muutenkin jumpannut paljon ja entistä enemmän nivelestä kuuluu rutinaa.

Lääkärihän sanoi jo edellisellä käynnilläni, ettei hän voi olla 100-varma, että nivel on kokonaan kiinnittynyt. En tullut kysyneeksi, että miksi hän noin sanoi, oliko hänellä joku aavistus tai jopa näyttö, että ehkä proteesi onkin irti.

Puhelinkeskustelussamme samainen lääkäri toisti arvelunsa ja lupasi lähettää tietokonetomografiaan, jossa asia varmistuu. Vielä ei sitä kutsua ole tullut.

Olen pessimisti luonteeltani ja nyt jo elän kuvitelmissani, millaista on kun joudun taas leikkaukseen. Se olis tässä lonkassa viides proteesileikkaus. Olen kylläkin ihan varma, ettei se enää tule onnistumaankaan. Tämä viimeinen oli niin perusteellinen ja kuntoutuminen tapahtui niin sääntöjen mukaisesti, ettei sitä enää voi millään parantaa. Entistä vakuuttuneempi olen myös siitä, etten halua enää Tyksiin koekaniiniksi. Miksi ihmeessä ne eivät siellä luovuta ja lähetä minua Ortoniin, jossa leikkaukset onnistuvat?

Näin alakuloisissa tunnelmissa täällä ollaan, vaikka ilma on mitä kaunein ja joulutunnelman pitäisi olla melkein huipussaan...Mervi

7 kommenttia:

mummeli kirjoitti...

Voi harmi! Jos ei nytkään onnistunut, niin hyvin kun sitä olet kuntouttanut. Pääsisit nyt piasn siihen varmistavaan kuvaukseen, olisi edes varma tieto mikä siellä on. Toivotaan pikaista kuvausta!

kosotäti kirjoitti...

Älä velä heitä kirvestä kaivoon, voihan olla että kaikki on hyvin.
Toivottavastikuvaus onpian, odottaminen on hirveetä.
Tsemppiä ystävä:)

Anonyymi kirjoitti...

Eikö Ortoniin voi pyytää lähetettä?

Pellavasydämen Mervi kirjoitti...

Muuttaessani 10 vuotta sitten Tyksin alueelle pyysin päästä Ortoniin, missä olen koko ikäni ollut hoidossa. Vaikka kaikkialla muualla Suomessa asuessani olen sinne päässyt, niin täältä ei annettu lähetettä. Taistelinkin sen asian kanssa, mutta jäin häviölle. Tyks haluaa itse hoitaa. Monta monta tapausta olen Ortonissa ollessani kuullut, että epäonnistuneet kokeilut maakunnista lähetetään heille korjattavaksi. Ilmeisesti asiakas/potilas on tässä asiassa alakynnessä?

Anonyymi kirjoitti...

Jos siitä "taistelusta" on jo aikaa, niin josko kyselisit/vaatisit lähetettä uudelleen???
Saattaa olla myös niin, että eri lääkäreillä voi olla eri mielipiteet...
Kannattaisikohan Sinun yrittää uudelleen...

Pellavasydämen Mervi kirjoitti...

Siis jos tää revisioleikkaus ei nytkään onnistunut, niin sitten kyllä "sanon suorat sanat" tyyliin kolme leikkausta tehty ja kaikki epäonnistunut!

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä!
Mun kärsivällisyys olis loppunu jo aikoja sitten...
Jaksamisia ja voimia Sinulle!