keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Kerrotaankohan minulle omat tulokseni?

Tänään tuli Tyksistä kirje.
Siinä ilmoitettiin lääkäriaika 6.3.2013. Silloin siis pääsisin kuulemaan tulokset tietokonetomografiasta, joka on otettu 22.1.2013. En aio odotella enää kuukautta.

Soitan sinne huomenna ja pyydän saada tietää tulokset. Jos niitä ei aiota kertoa, aion VAATIA niitä. Eikö minulla sentään olisi oikeus omien tulosteni kuulemiseen, jos ne kerran ovat selvillä?

Huomaatteko, olen nyt jo kiukkuinen, vaikka en edes tiedä, mitä puhelimessa sanotaan. Olen vaan niin skeptinen, että arvelen puhelimeen vastaavan hoitajan sanovan, ettei hänellä ole oikeutta kertoa - lääkäri sitten kertoo. Ja minä vastaan, että......

Mervi

2 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

Sinullahan on oikeus mennä ja vaatia itsellesi kopiot kaikista sinua koskevista papereista ja kuvista. Sinulla on myös oikeus saada hyvää hoitoa.
Nosta meteli tuosta ja nosta vielä kovempi melu, jos siinä nivelessä on jotain vikaa.
On kummallista, että tietoa vain pantataan ja pantataan, kun eihän se sitä diagnoosia kuitenkaan muuta.

Niin ja paljon voimia, jos joudut odottamaan tuonne saakka. Virtuaalihalaus vielä "kaupanpäälle"! :)

mummeli kirjoitti...

Pidä vain istkeästi puoliasi tulosten saamisesta. Liian kauan joudut odottemaan kun kuukauden päästä vasta aika lääkärille.
Kaikkea hyvää sinulle toivon!